Novinky
Novinky

Franprix a 12 najlepších značiek testuje predaj značkových výrobkov bez obalov s logistickou podporou od FM Logistic

Spotrebitelia si môžu vo Francúzsku po prvý raz kúpiť potraviny špičkových značiek bez obalov. Experiment uskutočnený v parížskom regióne je možný implementáciou…

Na stránke February 25, 2021

Spotrebitelia si môžu vo Francúzsku po prvý raz kúpiť potraviny špičkových značiek bez obalov. Experiment uskutočnený v parížskom regióne je možný implementáciou špecifického logistického procesu v čistej miestnosti

Group – Francúzsky maloobchodný predajca franprix a 12 renomovaných značiek potravín experimentujú s predajom značkových potravinárskych výrobkov bez balenia s logistickou podporou od spoločností FM Logistic a Bulk & Co, spoločnosti špecializujúcej sa na aranžovanie a zariadenia na hromadné lúče.

Do mája 2021 štyri supermarkety franprix v parížskom regióne umožnia spotrebiteľom zásobiť sa cestovinami, ryžou, arašidmi, sladkosťami, kávou a inými nebalenými predmetmi, priniesť si vlastné nádoby na plnenie alebo používať vrecia, ktoré obchody ponúkajú.

Rozdiel oproti iným francúzskym obchodom bez obalov je v tom, že všetky výrobky sú od známych značiek a výrobcov, a to Ancel, Bénénuts, Carambar, Carte Noire, Ebly, Kellogg’s, Lutti, Panzani, Taureau Ailé, Uncle Ben’s, Vérival, Vichy a vlastnej značky franprix. ILEC, profesijná organizácia zastupujúca 87 výrobcov spotrebného tovaru, zohrala pre značky koordinačnú úlohu.

Sortiment zahŕňa 24 až 36 druhov výrobkov v závislosti od veľkosti obchodu. franprix a príslušné značky sa zaviazali predávať výrobky lacnejšie alebo za rovnakú cenu ako ich zabalené ekvivalenty.

Experiment je možný implementáciou špecifického logistického postupu pre veľkoobjemové potravinové výrobky vrátane skladovania a manipulácie v čistej miestnosti v sklade FM Logistic v meste Mormant, juhovýchodne od Paríža. FM Logistic je zodpovedná za príjem výrobkov z výrobných závodov, ich plnenie do špeciálne vyrobených kartónových násypiek a distribúciu do obchodov franprix.

Cieľom experimentu je otestovať obchodný model meraním spätnej väzby od zákazníkov. Cieľom spoločností franprix, ILEC, zapojených značiek, FM Logistic a Bulk & Co je z dlhodobého hľadiska podporiť zodpovednejšiu spotrebu a čo najviac obmedziť plytvanie.

Trh s výrobkami bez balíkov v Európe rýchlo rastie, najmä vo Francúzsku, a to vďaka tlaku na udržateľnosť. Predaje bezobalových potravinárskych výrobkov (bez čerstvých potravín) dosiahli vo Francúzsku v roku 2019 1,2 miliardy EUR, čo je o 40% viac ako v predchádzajúcom roku, a podľa profesijnej organizácie Reseau Vrac sa očakáva, že v roku 2022 dosiahnu 3,2 miliardy EUR.

O Franprixe

S 900 obchodmi rozprestierajúcimi sa vo francúzskom regióne Île-de-France, v blízkosti sa nachádzajú veľké mestá pozdĺž koridoru rieky Rhône a Stredozemného oblúka, franprix, dcérska spoločnosť skupiny Casino.

maloobchod vo veľkých metropolitných mestách. franprix je veľmi spätá s ľudskou stránkou obchodu. Jeho obchody sú súčasťou každodenného života jeho zákazníkov. franprix ponúka komplexný sortiment potravín, ktorý spĺňa očakávania obyvateľov miest, ktorí hľadajú kvalitu, inovácie, autentickosť a chuť. Značka ponúka aj miestne služby, ktoré uľahčujú každodenný život jej zákazníkov. Jeho koncept obchodu, ktorý kombinuje predajné miesto a obytný priestor, získal vo Francúzsku niekoľko uznaní a ocenení, vrátane LSA Innovation Trophy a „Janus du Commerce“ v roku 2019. V roku 2020 získala franprix ocenenie TOP / COM za je to bibi! program vzťahov so zákazníkmi a cena Sustainable Commerce Award od ESSEC (špičková francúzska obchodná škola) za manažment nepredaných potravín v spolupráci s francúzskou mimovládnou organizáciou Phénix.

www.franprix.fr /@franprix

O Ilec

Institut de liaisons des entreprises de consommation (Ilec – Inštitút spoločností zaoberajúcich sa spotrebným tovarom) združuje 87 spoločností vyrábajúcich výrobky spotrebiteľskej značky. Reprezentuje národné i medzinárodné značky v potravinárskom aj nepotravinárskom sektore.
Členovia Ileca tvoria takmer dve tretiny tržieb sektora spotrebného tovaru vo veľkých a stredných obchodoch, vrátane obratu viac ako 20 miliárd EUR za francúzsky poľnohospodársky sektor. Prostredníctvom svojich tisícov výrobných, logistických a servisných zariadení zamestnávajú tieto spoločnosti vo Francúzsku viac ako 500 000 ľudí.

O spoločnosti FM Logistic

Spoločnosť FM Logistic bola založená vo Francúzsku v roku 1967 a je nezávislou rodinnou spoločnosťou, ktorá poskytuje riešenia pre dodávateľský reťazec širokému spektru spoločností v oblasti FMCG, maloobchodu, kozmetiky a kozmetiky, priemyselnej výroby a zdravotníctva. Pôsobí v 14 krajinách Európy, Ázie a Latinskej Ameriky. Vo fiškálnom roku do marca 2020 dosiahla tržby 1,43 miliardy EUR a má viac ako 27 500 zamestnancov na plný úväzok.

O spoločnosti Bulk & Co

Spoločnosť Bulk & Co bola vytvorená vo Francúzsku v roku 2014 a jej cieľom je urýchliť prechod k nulovému odpadu. Spoločnosť navrhuje a vyvíja kontajnery a zobrazovacie zariadenia pre obchody, ktoré hromadne predávajú spotrebný tovar. Jeho ambíciou je umožniť predaj všetkých druhov spotrebného tovaru bez jednorazového obalu. Jeho poslednou inováciou je dávkovač určený na práškové výrobky, ako sú korenie, bylinky, čokoláda alebo kozmetika.

Mediálne kontakty

Franprix
Karine Perrier
+33 (0)6 10 65 00 57
k.perrier@highco.fr

Déborah Petit
+33 (0)6 10 24 08 20
d.petit@highco.fr

ILEC
Sylvie Vincent
+33 (0)6 62 76 57 30
sylvie@pressario.fr

Hortense Grégoire
+33 (0)1 46 24 19 80
hortense.gregoire@pressario.fr

FM Logistic
Cyrille Gibot
+33 (0)6 45 99 91 58
cgibot@fmlogistic.com

Bulk&Co
Marie-Laurence Gautier
+33 (0)7 57 40 85 84
Marie-laurence@bulkandco.com

Bol tento obsah zaujímavý, užitočný?