Novinky
Novinky

FM Logistic hlási odolné výsledky 2020/2021 s porovnateľným rastom výnosov o 1,5% a rastúcim počtom zákazníkov

Spoločnosť FM Logistic dnes zverejnila svoje finančné výsledky za fiškálny rok, ktorý sa skončil 31. marca 2021. Úplné auditované výsledky sa objavia vo výročnej…

Na stránke June 01, 2021

Spoločnosť FM Logistic dnes zverejnila svoje finančné výsledky za fiškálny rok, ktorý sa skončil 31. marca 2021. Úplné auditované výsledky sa objavia vo výročnej správe, ktorá bude vydaná začiatkom júla.

  • Porovnateľný rast tržieb o 1,5% pri konštantných výmenných kurzoch
  • Vykázané tržby 1 380 miliónov EUR nepriaznivo ovplyvnené devízovými efektmi (73 miliónov EUR)
  • Základný EBIT stabilný na úrovni 41,8 milióna EUR (-1,6%)
  • 207 miliónov EUR v nových zmluvách v porovnaní so 150 miliónmi EUR v predchádzajúcom roku
  • Nové obchody poháňané dopytom po viackanálovej a mestskej logistike
  • Pokyny 2021/22: organický rast výnosov vo vysokých jednociferných číslach

Príjmy za rok 2020/21 dosiahli 1 380 miliónov EUR, čo je podľa vykazovania pokles o 3,6%. Ovplyvnil to hospodársky pokles spôsobený ochorením Covid-19 na jar 2020 a negatívny vplyv meny na 73 miliónov EUR. Tieto faktory boli čiastočne kompenzované silným oživením podnikania v druhej polovici fiškálneho roka. Na menovo neutrálnom základe sa príjmy zvýšili o 1,5%.

Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) bol 38,8 milióna eur, čo je o 8,7% menej ako vlani. Pokles je odrazom predovšetkým vyšších nákladov spojených s adaptačnými opatreniami na COVID-19 (8,1 milióna EUR), čiastočne kompenzovaných úsporami a opatreniami na prenesenie nákladov a protivetru FX vo výške 3 milióny EUR.
Porovnateľný EBIT bol stabilný na úrovni 41,8 milióna eur (-1,6%).

„V turbulentnom hospodárstve sa spoločnosť FM Logistic ukázala ako mimoriadne odolná a relevantná. Porovnateľné príjmy vzrástli o 1,5%. V období od apríla 2020 do marca 2021 sme podpísali 207 miliónov EUR nových zmlúv, z ktorých polovica sa týka omnichannelu a elektronického obchodu. Naše Úsilie zamestnancov pomohlo miliónom spotrebiteľov získať výrobky, ktoré potrebovali. Budeme aj naďalej stavať na silných pozíciách v odvetví spotrebného tovaru a maloobchodu, aby sme našim zákazníkom pomohli implementovať udržateľné viackanálové stratégie, “povedal generálny riaditeľ FM Logistic Jean-Christophe Machet.

Rastúci dopyt po riešeniach dodávateľského reťazca vo viac kanáloch a elektronickom obchode

On-and-off zatvorenie kamenných predajní v roku 2020 urýchlilo dopyt po logike omnikanálov a elektronického obchodu. Spoločnosť FM Logistic teraz ponúka 57% svojich zákazníkov viacsmerové logistické riešenia.
Ďalším súvisiacim hnacím motorom bola rastúca potreba riešení mestskej logistiky, akými sú mikrosklady, tmavé obchody a riešenia na mieru klikajte a zbierajte. V týchto oblastiach spoločnosť predĺžila svoje zmluvy s poprednými maloobchodníkmi, ako sú Carrefour, Intermarché a Sephora.
Najpozoruhodnejšie nové zákazky zadané v rokoch 2020/21 zahŕňali globálnu značku kozmetiky a starostlivosti o pleť, veľkého výrobcu hračiek a niekoľko popredných spoločností elektronického obchodu, najmä vo Francúzsku, Španielsku a Indii. Kľúčové predĺženia zmluvy boli podpísané so spoločnosťami Mondelēz a Nestlé.

Hlavné body regiónu

Tržby boli rozdelené medzi Francúzsko (40%) a ostatné krajiny (60%), čo je podiel podobný ako v posledných rokoch.

  • Príjmy vo Francúzsku sa podľa krajín znížili o 1,9% na 548 miliónov EUR. Nižšie objemy vo vertikálach negatívne ovplyvnených COVID-19 boli zmiernené vyšším dopytom vo vertikáloch elektronického obchodu a maloobchodu s potravinami.
  • Tržby a ziskovosť sa zvýšili v Španielsku aj Taliansku, a to vďaka logistike elektronického obchodu. Najrýchlejší rast tržieb bol zaznamenaný v Španielsku (+22%), podporené pokračujúcim rozvojom mestskej logistickej jednotky Citylogin.
  • V regióne východnej Európy spoločnosť FM Logistic pokračovala v rozvoji svojich dopravných služieb. V Rusku sa príjmy z dopravy zvýšili o 20%.
  • Ukrajinská pobočka vlani potvrdila návrat k zisku, pričom jej pomohlo zdvojnásobenie objemu elektronického obchodu.
  • V Rumunsku spoločnosť zabezpečila 5-ročné obnovenie zmluvy s jednou z najväčších svetových potravinárskych a výživových spoločností.
  • V regióne strednej Európy spoločnosť FM Logistic pridala 25 nových zmlúv, obnovila 29 ďalších a zahájila výstavbu novej logistickej platformy vo Wiskitki, 10 km od poľského Solidarity Transport Hub (STH/CPK), medzinárodného projektu leteckého, železničného a cestného uzla .
  • V Ázii spoločnosť podpísala zmluvy s významnými spoločnosťami elektronického obchodu, vrátane jednej s Pepperfry, indickým trhom s nábytkom a domácimi výrobkami číslo 1, a s VinShop, jednou z najväčších nákupných organizácií vo Vietname (dcérska spoločnosť skupiny OneMount Group).
  • V Brazílii FM Logistic zabezpečila zmluvu so spoločnosťou Henkel a jej značkou Schwarzkopf.

Snaha o dosiahnutie udržateľných dodávateľských reťazcov

Vo fiškálnom roku 2020/21 podnikla spoločnosť FM Logistic ďalšie kroky s cieľom prispieť k udržateľnejším dodávateľským reťazcom.
Niektoré z iniciatív zahŕňali:

  • Zavádzanie školenia o zdraví a bezpečnosti vo viac ako 10 krajinách.
  • Poskytnutie tabúľ trvalej udržateľnosti 50 zákazníkom, aby mohli sledovať takzvané emisie skleníkových plynov „rozsahu 3“ súvisiace s činnosťami, ktoré sú externe zabezpečované spoločnosťou FM Logistic.
  • Prechod na obnoviteľnú elektrickú energiu pre skladové prevádzky spoločnosti FM Logistic v strednej Európe, čo je zrejmé vzhľadom na dominanciu fosílnych palív v tomto regióne.
  • Prebiehajúci projekt výroby vodíka z vodnej elektrolýzy v dvoch pilotných logistických závodoch vo francúzskom Escrennes a španielskom Illescase (projekty H2Hub a H2Login).
  • Rozvoj svojich služieb pre maloobchodníkov a výrobcov predávajúcich výrobky bez obalov, ako ukazuje pilotný projekt realizovaný v supermarketoch Franprix v oblasti Paríža.

Globálne emisie oxidu uhličitého zo skladovacích operácií FM Logistic naďalej klesali. Celkový pokles v absolútnom vyjadrení dosiahol v rokoch 2018 až 2020 17%.

Usmernenie 2021/2022

FM Logistic očakáva, že vo fiškálnom roku 2021/22 dosiahne organický rast tržieb vo vysokom jednocifernom percentuálnom rozmedzí. Vychádza to z predpokladu, že obmedzenia týkajúce sa Covid-19 sa postupne uvoľnia a že výmenný kurz ruského rubľa bude v priemere 90 rubľov za euro.


O spoločnosti FM Logistic

Spoločnosť FM Logistic bola založená vo Francúzsku v roku 1967 a je nezávislou rodinnou spoločnosťou, ktorá poskytuje omnikanálové riešenia dodávateľského reťazca spoločnostiam v odvetví FMCG, maloobchodu, kozmetiky a kozmetiky, priemyselnej výroby a zdravotníctva.
Medzi jej služby patrí skladovanie, plnenie viac kanálov, spoločné balenie, vnútroštátna a medzinárodná doprava, ako aj služby riadiacej veže dodávateľského reťazca. Pôsobí vo viac ako 14 krajinách Európy, Ázie a Latinskej Ameriky. Spoločnosť dosiahla vo fiškálnom roku do marca 2021 tržby vo výške 1,38 miliardy eur a má 27 200 zamestnancov na plný úväzok.
FM Logistic môžete sledovať na Twitteri na @FMLogistic a na LinkedIn nahttps://www.linkedin.com/company/fm-logistic/

Mediálne kontakty

FM Logistic HO
Cyrille Gibot
Skupinový manažér externej komunikácie
Phone: +33 6 45 99 91 58
cgibot@fmlogistic.c

Bol tento obsah zaujímavý, užitočný?