Novinky
Novinky

FM Logistic hlási výsledky za FY 2020/2021

Group – FM Logistic hlási výsledky 2020/2021 s porovnateľným rastom výnosov o 1,5% a rastúcim počtom zákazníkov. Príjmy 2020/2021 dosiahli 1 380 miliónov EUR,…

Na stránke September 29, 2021

Group – FM Logistic hlási výsledky 2020/2021 s porovnateľným rastom výnosov o 1,5% a rastúcim počtom zákazníkov.

  • Porovnateľný rast tržieb o 1,5% pri konštantných výmenných kurzoch
  • Vykázané tržby 1 380 miliónov EUR nepriaznivo ovplyvnené devízovými efektmi (73 miliónov EUR)
  • Základný EBIT stabilný na úrovni 41,8 milióna EUR (-1,6%)
  • 207 miliónov EUR v nových zmluvách v porovnaní so 150 miliónmi EUR v predchádzajúcom roku
  • Nové obchody poháňané dopytom po multikanálovej a mestskej logistike
  • Pokyny 2021/22: organický rast výnosov vo vysokých jednociferných číslach
  • Paríž, Francúzsko, 1. júna 2021 – Spoločnosť FM Logistic dnes zverejnila svoje finančné výsledky za fiškálny rok, ktorý sa skončil 31. marca 2021. Úplné auditované výsledky sa objavia vo výročnej správe, ktorá bude vydaná začiatkom júla.

Príjmy 2020/2021 dosiahli 1 380 miliónov EUR, čo je podľa hlásení pokles o 3,6%. Ovplyvnil to hospodársky pokles spôsobený ochorením Covid-19 na jar 2020 a negatívny vplyv meny na 73 miliónov EUR. Tieto faktory boli čiastočne kompenzované silným oživením podnikania v druhej polovici fiškálneho roka. Na menovo neutrálnom základe sa príjmy zvýšili o 1,5%.

Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) bol 38,8 milióna eur, čo je o 8,7% menej ako vlani. Pokles je odrazom predovšetkým vyšších nákladov spojených s adaptačnými opatreniami na COVID-19 (8,1 milióna EUR), čiastočne kompenzovaných úsporami a opatreniami na prenesenie nákladov vo výške 3 milióny EUR. Porovnateľný EBIT bol stabilný na úrovni 41,8 milióna eur (-1,6%).

V turbulentnom hospodárstve sa spoločnosť FM Logistic ukázala ako mimoriadne odolná a relevantná. Porovnateľné príjmy vzrástli o 1,5%. V období od apríla 2020 do marca 2021 sme podpísali 207 miliónov EUR v nových zmluvách, z ktorých polovica sa týka omnikanálu a online predaja. Naše úsilie zamestnancov pomohlo miliónom spotrebiteľov získať výrobky, ktoré potrebovali. Budeme aj naďalej stavať na silných pozíciách v odvetví spotrebného tovaru a maloobchodu, aby sme našim zákazníkom pomohli implementovať udržateľné viackanálové stratégie, “povedal generálny riaditeľ FM Logistic, Jean-Christophe Machet.

Rastúci dopyt po riešeniach dodávateľského reťazca vo viac kanáloch a elektronickom obchode

Zatvorenie kamenných predajní v roku 2020 urýchlilo dopyt po logike omnikanálov a online predaja. Spoločnosť FM Logistic teraz ponúka 57% svojim zákazníko´m viacsmerové logistické riešenia. Ďalším súvisiacim hnacím motorom bola rastúca potreba riešení mestskej logistiky, akými sú mikrosklady, malé obchody a riešenia na mieru. V týchto oblastiach spoločnosť predĺžila svoje zmluvy s poprednými maloobchodníkmi, ako sú Carrefour, Intermarché a Sephora. Najpozoruhodnejšie nové zákazky v rokoch 2020/21 zahŕňali globálnu značku kozmetiky a starostlivosti o pleť, veľkého výrobcu hračiek a niekoľko popredných spoločností online predaja, najmä vo Francúzsku, Španielsku a Indii. Kľúčové predĺženia zmluvy boli podpísané so spoločnosťami Mondelēz a Nestlé.

Hlavné body regiónu

Tržby boli rozdelené medzi Francúzsko (40%) a ostatné krajiny (60%), čo je podiel podobný ako v posledných rokoch.

•Príjmy vo Francúzsku sa podľa krajín znížili o 1,9% na 548 miliónov EUR. Nižšie objemy boli negatívne ovplyvnené COVIDom-19 a boli zmiernené vyšším dopytom v online predaji a maloobchodu s potravinami.

•Tržby a ziskovosť sa zvýšili v Španielsku aj Taliansku, a to vďaka rastu online predajom. Najrýchlejší rast tržieb bol zaznamenaný v Španielsku (+22%), podporené pokračujúcim rozvojom mestskej logistickej jednotky Citylogin.

•V regióne východnej Európy spoločnosť FM Logistic pokračovala v rozvoji svojich dopravných služieb. V Rusku sa príjmy z dopravy zvýšili o 20%. Ukrajinská pobočka vlani potvrdila návrat k zisku, pričom jej pomohlo zdvojnásobenie objemu online predaja. V Rumunsku spoločnosť zabezpečila 5-ročné obnovenie zmluvy s jednou z najväčších svetových potravinárskych a výživových spoločností.

•V regióne strednej Európy spoločnosť FM Logistic podpísala 25 nových zmlúv, obnovila 29 ďalších a zahájila výstavbu novej logistickej platformy vo Wiskitki, 10 km od poľského Solidarity Transport Hub (STH/CPK), medzinárodného projektu leteckého, železničného a cestného uzla .

•V Ázii spoločnosť podpísala zmluvy s významnými spoločnosťami online predaja, vrátane jednej s Pepperfry, indickým leadrom s nábytkom a domácimi výrobkami a s VinShop, jednou z najväčších nákupných organizácií vo Vietname (dcérska spoločnosť skupiny OneMount Group).

•V Brazílii FM Logistic zabezpečila zmluvu so spoločnosťou Henkel a jej značkou Schwarzkopf.

Snaha o dosiahnutie udržateľných dodávateľských reťazcov

Vo fiškálnom roku 2020/21 podnikla spoločnosť FM Logistic ďalšie kroky s cieľom prispieť k udržateľnejším dodávateľským reťazcom. Niektoré z iniciatív zahŕňali:

•Zavádzanie školenia o zdraví a bezpečnosti vo viac ako 10 krajinách.

•Poskytla tabule trvalej udržateľnosti 50 zákazníkom, aby mohli sledovať takzvané emisie skleníkových plynov „rozsahu 3“ súvisiace s činnosťami, ktoré sú externe zabezpečované spoločnosťou FM Logistic.

•Prechod na obnoviteľnú elektrickú energiu pre skladové prevádzky spoločnosti FM Logistic v strednej Európe, čo je zrejmé vzhľadom na dominanciu fosílnych palív v tomto regióne.

•Prebiehajúci projekt výroby vodíka z vodnej elektrolýzy v dvoch pilotných logistických závodoch – vo francúzskom Escrennes a španielskom Illescase (projekty H2Hub a H2Login).

•Rozvoj svojich služieb pre maloobchodníkov a výrobcov predávajúcich výrobky bez obalov, ako ukazuje pilotný projekt realizovaný v supermarketoch Franprix v oblasti Paríža.

Globálne emisie oxidu uhličitého zo skladovacích operácií FM Logistic naďalej klesali. Celkový pokles v absolútnom vyjadrení dosiahol v rokoch 2018 až 2020 17%.

Usmernenie 2021/22

FM Logistic očakáva, že vo fiškálnom roku 2021/22 dosiahne organický rast tržieb vo vysokom jednocifernom percentuálnom rozmedzí. Vychádza to z predpokladu, že obmedzenia týkajúce sa Covid-19 sa postupne uvoľnia a že výmenný kurz ruského rubľa bude v priemere 90 rubľov za euro.

Bol tento obsah zaujímavý, užitočný?