spotrebiteľské a trhové trendy
spotrebiteľské a trhové trendy

Elektronický obchod v Indii- „nový normál“ pre spotrebiteľov a dodávateľské reťazce?

Globálna pandémia COVID-19 zmenila spôsob fungovania firiem. Zvýšený záujem o zdravie a sociálne dištancovanie sa ukázali ako najvyššie priority. V dôsledku toho…

Na stránke September 29, 2021

Globálna pandémia COVID-19 zmenila spôsob fungovania firiem. Zvýšený záujem o zdravie a sociálne dištancovanie sa ukázali ako najvyššie priority. V dôsledku toho sa online nakupovanie stalo nielen nevyhnutnosťou, ale aj zmenou životného štýlu, kedy si zvykáme na nový normál.

Dlho očakávané zrýchlenie spotreby kvôli e-obchodu v Indii?

Dávno pred tým, ako pandémia COVID-19 narušila indické hospodárstvo, India rýchlo napredovala a stala sa digitálne posilnenou spoločnosťou. Rozširovanie smartfónov, zvyšovanie prístupu na internet a rozmach digitálnych platieb podnietili úsilie krajiny stať sa digitálnym hospodárstvom.

V marci 2021 indická vláda zaviedla celonárodné obmedzenie, aby sa zabránilo šíreniu COVID-19. Keďže sa COVID-19 šíri predovšetkým kontaktom s infikovanou osobou, alebo keď sa osoba dostane do kontaktu s kontaminovanými povrchmi, najlepší spôsob, ako sa pred ňou chrániť, je zostať doma. Vďaka tomu boli nákupné centrá a supermarkety v celej krajine zatvorené. To viedlo k posunu v nákupnom správaní spotrebiteľov. Pandémia sa ukázala byť obrovskou príležitosťou pre indických hráčov e-obchodu, pričom sa očakáva, že tržby sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zdvojnásobia. Napriek kríze Covid-19 a hospodárskemu poklesu zaznamenal priemysel e-obchodu v Indii po zablokovaní vzostupný trend, keď v júni 2020 zaznamenal nárast objemu objednávok o 17 % v porovnaní s obdobím pred krízou. Obzvlášť dobre sa darilo odvetviam ako elektronika a domáce spotrebiče, móda a doplnky, zdravie a farmácia a rýchloobratkový spotrebný tovar (FMCG) s priemerným rastom tržieb o 133%*.

Spotrebitelia dnes prešli z kamenných obchodov, supermarketov a nákupných centier na online portály na nákup produktov, od základných komodít po značkový tovar. To zvýšilo online nakupovanie v Indii a viedlo k nárastu počtu prvých používateľov e- obchodu. Pretože sa regulácie sociálneho dištancovania vzťahovala takmer na celý rok 2020, očakáva sa, že rozsah online nákupov a online podnikania bude naďalej narastať.

S rozšírením pandémie COVID-19 sa e-obchod stal záchranou, pretože spotrebiteľom umožňuje nakupovať to, čo chcú z pohodlia domova a nechať si ich doručiť priamo pred dvere. S cieľom povzbudiť spotrebiteľov, aby využívali online nakupovanie a zaistili tak svoju bezpečnosť, urobili spoločnosti e-obchodu krok vpred tým, že ponúkajú „bezkontaktné dodávky“. Väčšina maloobchodníkov musela prejsť na priamy online predaj zo svojich webových stránok.
Zaujímajú vás trendy spotrebiteľov? Pozrite si náš článok o tom, ako sa zo zákazníkov stávajú aktéri v maloobchodnom a logistickom reťazci a objavte naše tipy na logisticku, ktoré uspokoja potreby spotrebiteľov e-obchodu!

parcel

Rast e-obchodu v Indii, ktorý mení značky a logistických operátorov

Posun v zameraní na online predaj okrem pokračovania podnikania prostredníctvom kamenných obchodov zase prinútil poskytovateľov logistických služieb aktualizovať svoje systémy riadenia skladov. Poskytovatelia logistických služieb dnes musia aktualizovať svoje existujúce systémy správy skladov, aby umožnili multikanálovú logistiku a synchronizovali funkcie zásob, skladovania a distribúcie. Túto synchronizáciu medzi logistickými funkciami je potrebné vykonať vo všetkých predajných kanáloch, aby sa uspokojil neustále sa meniaci dopyt spotrebiteľov a aby sa udržalo podnikanie. V súčasnej dobe je v dôsledku globálnej pandémie mnoho skladov viac zaneprázdnených ako kedykoľvek predtým, pretože sa snažia udržať trvalo udržateľný rozvoj a dodávky základných tovarov okrem nepodstatných produktov. V rozhovore pre TheEconomicTimes pred niekoľkými mesiacmi Alexandre Amine SOUFIANI – MD, FM Logistic India, tvrdil: „Naši zákazníci si dnes uvedomujú, že chcú vytvoriť priame spojenie so svojimi koncovými spotrebiteľmi. V spoločnosti FM Logistic India sme urýchlili prácu s našimi zákazníkmi, aby sme urýchlili ich služby ku konečnému spotrebiteľovi. Ak bola naša rýchlosť pred pandémiou 20 km/h, teraz fungujeme na 120 km/h.“

Prví, ktorí urobili tento posun vo svojom podnikaní, boli predajcovia odevov, po ktorých nasledovali maloobchodníci s nábytkom a distribútori bytových doplnkov. Väčšina maloobchodníkov má webové stránky už nejaký čas. Trakcia na týchto webových stránkach sa počas tejto pandémie mnohonásobne zvýšila. Aby sa uspokojil tento nový posun v dopyte, mnohé značky zriadili centrá elektronického plnenia v rekordnom čase. Niekoľko hráčov v segmente potravín spolupracuje s tradičnými susedskými obchodmi, poskytuje a/alebo modernizuje ich IT infraštruktúru a školí ich na premenu svojich obchodov na centrá plnenia. Poskytovatelia logistických služieb na druhej strane pracujú na vylepšení svojich schopností správy skladu.

Aby mohli zákazníci v segmentoch maloobchodu a e-obchodu uspokojovať neustále sa meniace požiadavky svojich koncových spotrebiteľov, musia poskytovatelia zmluvnej logistiky a vyvíjať riešenia typu plug-and-play, ktoré budú bezproblémovo fungovať v režime B2B (kde veľké zásoby chodia do obchodov a nákupných centier) ) a režim B2C (kde idú ku konkrétnym zákazníkom). Z rovnakého skladu, ktorý bol venovaný kamenným obchodom, musí WMS fungovať ako prostriedok, ktorý zákazníkom umožní prístup ku kusovým objednávkam namiesto hromadných, a dokonca musí uľahčiť prístup na úroveň kusov. Takáto flexibilita si vyžaduje dobrú integráciu. V spoločnosti FM Logistic India sme sa rozhodli vyvinúť systém správy skladov, ktorý je schopný riadiť sezónnosť a odchýlky dodávateľských reťazcov našich zákazníkov.

Nárast počtu spotrebiteľov, ktorí sa obracajú na platformy digitálneho nakupovania, je bezpochyby dôsledkom prepuknutia a šírenia pandémie COVID-19. Presunutie sa na „online“ spôsob práce – či už ide o prácu z domu alebo nakupovanie podľa našich každodenných požiadaviek – to sa určite ukázalo ako nový normál. Ako dlho to však bude pokračovať? To ukáže len čas!

*Zdroj – The Print

Bol tento obsah zaujímavý, užitočný?