spotrebiteľské a trhové trendy
spotrebiteľské a trhové trendy

Multikanálový maloobchod: Príprava na ďalšiu úroveň rastu

Digitálne zdatní zákazníci chcú personalizovanejší zážitok z pohodlia svojho domova alebo z akéhokoľvek miesta, kde sa nachádzajú

Na stránke November 9, 2022

Efektívne riadenie dodávateľského reťazca a logistický ekosystém sú kľúčom k úspechu multikanálového maloobchodu. Aby bol podnik úspešný, je dôležité, aby sa zameral na zlepšenie spokojnosti zákazníkov. Predtým, ako svet zasiahla pandémia Covid-19 sa maloobchodný priemysel začal presúvať do digitálneho ekosystému, aby oslovil zákazníkov a zlepšil ich zážitok z nakupovania. Pandémia len zrýchlila tempo, keďže čoraz viac spotrebiteľov sa rozhodlo pre online nakupovanie.

Digitálne zdatní spotrebitelia dnes hľadajú personalizovanejší zážitok z pohodlia svojho domova alebo z akéhokoľvek miesta, kde sa nachádzajú. To prinútilo maloobchodníkov prepracovať svoje stratégie tak, aby prijali nielen multikanálový prístup, ale aj pokračovali v inováciách, a tak zlepšili predaj a zároveň poskytli bezproblémové nakupovanie.

Vývoj multikanálového maloobchodu

Počas pandémie sa maloobchodníci zamerali na poskytovanie väčšieho množstva digitálnych nástrojov zákazníkom, aby zabezpečili dodanie objednaného tovaru až k svojim dverám. Od partnerstva s logistickými hráčmi tretích strán, ktorí majú zastúpenie v rôznych PIN kódoch, až po prepojenie s poskytovateľmi digitálnych platobných služieb s cieľom ponúknuť jednoduché platobné brány a dokonca bezproblémové procesy vrátenia tovaru a vrátenia peňazí. Predajcovia idú ešte ďalej v tom, aby zabezpečili spokojnosť zákazníkov.

Aby si značky vybudovali dlhodobú lojalitu zákazníkov, čoraz viac spájajú digitálny a fyzický svet, známy ako „fygitálny“. Táto nová „fygitálna“ vlna poskytuje zákazníkom pohodlie pri objednávaní, zbieraní, vracaní a výmene produktov online alebo v ktorejkoľvek kamennej predajni značky.

Hlavné e-commerce značky ako Amazon, Flipkart, Myntra, Nykaa Fashion, Tata Cliq, Shoppers Stop, Reliance Retail, Skechers, ako aj nábytkárske značky ako Homelane, Hometown a Ikea, okrem iného, ​​používajú multikanálový model na zlepšenie zákazníckej spokojnosti.

Počas pandémie sa maloobchodníci zamerali na poskytovanie väčšieho množstva digitálnych nástrojov zákazníkom, aby zabezpečili dodanie objednaného tovaru až k svojim dverám. Od partnerstva s logistickými hráčmi tretích strán, ktorí majú zastúpenie v rôznych PIN kódoch, až po prepojenie s poskytovateľmi digitálnych platobných služieb s cieľom ponúknuť jednoduché platobné brány a dokonca bezproblémové procesy vrátenia tovaru a vrátenia peňazí. Predajcovia idú ešte ďalej v tom, aby zabezpečili spokojnosť zákazníkov.

Aby si značky vybudovali dlhodobú lojalitu zákazníkov, čoraz viac spájajú digitálny a fyzický svet, známy ako „fygitálny“. Táto nová „fygitálna“ vlna poskytuje zákazníkom pohodlie pri objednávaní, zbieraní, vracaní a výmene produktov online alebo v ktorejkoľvek kamennej predajni značky.

Hlavné e-commerce značky ako Amazon, Flipkart, Myntra, Nykaa Fashion, Tata Cliq, Shoppers Stop, Reliance Retail, Skechers, ako aj nábytkárske značky ako Homelane, Hometown a Ikea, okrem iného, ​​používajú multikanálový model na zlepšenie zákazníckej spokojnosti.Ako môže multikanálová logistika pomôcť zlepšiť zážitok z nakupovania a spokojnosť zákazníkov?

Vplyv multikanálového maloobchodu na riadenie dodávateľského reťazca

Každá evolúcia prichádza so svojím vlastným zoskupením príležitostí           a výziev. Multikanálový prístup pomohol značkám získať viac zákazníkov. Na zaistenie lojality k značke, však musia neustále inovovať.

1) Zlepšenie predvídateľnosti

Pochopenie pulzu trhu, spotrebiteľských preferencií, meniacich sa vzorov, nových trendov atď. je kľúčové pre získanie a udržanie zákazníkov. Značky sa budú musieť zamerať na zhromažďovanie relevantných údajov                  a ponúkať správnu škálu produktov. Okrem toho budú musieť venovať pozornosť tomu, ktoré produkty sa pomaly predávajú a podľa toho prijať výzvu na ich výmenu, tiež znížiť zaťaženie dodatočných nákladov.

2) Viditeľnosť v reálnom čase

Spoľahlivosť a dôvera v značku sú dôležité pre úspech každej značky. Pre zákazníkov je dôležité mať informáciu o dostupnosti produktov, ktoré hľadajú, či už online alebo v obchodoch. Okrem toho chcú zákazníci sledovať svoje objednávky online. Značkám, na druhej strane, viditeľnosť akcií v reálnom čase tiež pomáha rozšíriť portfólio SKU. 

3) Spolupráca so zákazníkom

Jedným z kritických prvkov pri zlepšovaní celkového zážitku z nakupovania je efektívna spolupráca so zákazníkom. Spokojnosť a lojalita zákazníkov závisí od kvality a promtnosti riešenia sťažností zo strany značky. Spoločnosti preto budú musieť nájsť možnosti spolupráce so zákazníkom      s ohľadom na jeho potreby. Integrácia messaging aplikácií, hlasových asistentov a zefektívnenie procesu platieb budú tiež rozhodujúce pre zlepšenie skúseností z nakupovania

Krok vpred

Keďže jednotlivci v mestách prechádzajú na online objednávanie, investície do maloobchodnej infraštruktúry vrátane investícií do multikanálu budú naďalej rásť. Preto sa budú musieť značky zamerať na vytvorenie  správnych stratégií do budúcnosti.

Bol tento obsah zaujímavý, užitočný?